LAT /
×

Vizuālās identitātes izstrāde 10 soļos

logo izstrāde

Kāpēc logo dizains var maksāt vairāk nekā 2000 EUR un aizņemt mēnesi, kamēr citviet to piedāvā par 200 EUR un paveic nedēļā? Piedāvājam īsu, viegli saprotamu un ilustratīvu ieskatu profesionāla logo un vizuālās identitātes izveides procesā. Raksta veidošanā redzams mūsu “case study” topošajām Laimes Krasti rezidencēm, kas tiek būvētas ezera malā, neskarta meža ielokā.

1. Solis: klienta vēlmju noskaidrošana

logo izstrādes process

Procesa sākumpunkts ir komunikācija ar klientu. Mēs detalizēti izrunājam visas vēlmes un detaļas, kas skar projektu. Strādājam ar klientiem visā pasaulē, un esam realizējuši vairāk nekā 1200 veiksmīgu logo izstrādes pasūtījumu, tāpēc process ir maksimāli pilnveidots, lai nevajadzīgi netērētu klienta laiku un mēs spētu nodrošināt teicamu, ērtu un draudzīgu pakalpojuma izpildi. Visi nepieciešamie jautājumi tiek izrunāti e-pastā, telefoniski vai klātienē – kā klients jūtas komfortablāk. Nepieciešamības gadījumā mūsu projektu vadītāji vienmēr ir gatavi pielāgoties un priecājas ierasties uz vietas arī klienta darba vidē. Sekojoši tiek sagatavots izmaksu & termiņu piedāvājums, pēc kura lūdzam veikt 50% iemaksu un turpinām ar darbu pie izstrādes.


2. Solis: analīze

logo izveide

Balstoties uz visu saņemto informāciju solī nr.1, veicam rūpīgu sfēras, konkurentu un stila virziena analīzi, lai saprastu gan raksturu, gan vērtības, kādas logo paudīs un izvairītos no jebkādām vizuālām līdzībām ar konkrētā projekta konkurentiem. Visa procesa gaitā tiek ņemti vērā logo izstrādes 8 zelta noteikumi.


3. Solis: brainstormings & iedvesmas materiāli

logo dizains

Mūsu 20 speciālistu komandā ir 5 profesionāli logo dizaina eksperti. Mēs stāvam par vienotām vērtībām un sekojam vienotām AD RIGA dizaina izstrādes vadlīnijām, tomēr katram no mums ir arī savs individuāls redzējums un idejas. Šajā solī mēs klātienē vai attālināti (komandā ir gan dizainers no Spānijas, gan ASV) veicam apjomīgu un radošu brainstormingu, veidojot domu kartes, mood boardus, izrunājot vīzijas un atlasot dažādus iedvesmas materiālus, kas ideju lidojumu aizved vēl tālāk un palīdz darbā pie nākamā soļa – lasīt zemāk.


4. Solis: melnbaltu skiču radīšana

logo skices

Viens no procesa apjomīgākajiem un savdabīgākajiem soļiem ir skicēšana, kur netiek ierobežots neviens no mūsu māksliniekiem. Skices top gan uz zīmēšanas lapām, gan kladēs, planšetēs un reizēm pat uz salvetēm vai rokām un citām ķermeņa daļām, ja ideja atlidojusi pēkšņi un negaidīti, jo domas par konkrēto projektu ir katra mākslinieka galvā visas izstrādes laikā. Labākās skices tiek attīstītas maksimāli daudz variācijās, un svarīgi uzsvērt, ka darbu šajā solī klientiem vēl neatrādām, mākslinieki jūtas pilnībā brīvi savā domu lidojumā un izpildījumā. Skices tiek radītas melnbaltas, jo logotipam IR jāstrādā vienas krāsas versijā. Pretējā gadījumā logo būs neizmantojams gravējumos, folijspiedē, zīmogos un neskaitāmās citās situācijās uzņēmuma nākotnē. Par krāsu gammu tiek izlemts nākamajā solī – skatīt zemāk.


5. Solis: zīmola krāsu un burtveidolu definēšana

logo un fontu izveide

Virzoties uz priekšu ar labāko skiču atlasi, tiek sākts darbs pie zīmola toņu gammas un burtveidolu (fontu) definēšanas. Ir svarīgi, lai krāsas ne tikai veiksmīgi raksturo uzņēmumu, bet lieliski strādā arī reālajā dzīvē gan drukātā, gan elektroniskā vidē. Tas pats attiecas burtveidola izvēlē, tam jābūt harmonijā ar simboliku un jau šajā solī jāparedz, kādi burtveidoli būs komplimentējoši firmas stila un reklāmas elementos, lai logo izskatītos labi jebkur. Atsevišķos konceptos tiek individuāli radīti “typeface”, kas nozīmē to, ka mākslinieks no nulles zīmē katru burtu, lai saikne ar logo simboliku būtu vēl īpašāka un pieskaņota līdz niansēm.


6. Solis: konceptu izstrāde

profesionāla logo izstrāde

Darbam turpinoties, radošais direktors izvēlas 3-5 labākās no dizaineru radītajām skicēm, dodot starta signālu to attīstīšanai un izstrādei datorgrafikā. Katra no šīm skicēm tiek vēlreiz no jauna “uzbūvēta” uz tehniskām līnijām, pedantisku uzmanību pievēršot katram leņķim, kompozīcijai, līniju garumam, platumam un kopējām proporcijām. Cilvēkam no malas tas var šķist lieki, varbūt pat pārspīlēti, bet tieši šī rūpība un cieņa pret katru niansi padara fināla logo profesionālu un acīm baudāmu.


7. Solis: paraugattēlu sagatavošana

Finālā tiek izstrādāti profesionāli paraugattēli ar katra koncepta vizualizācijām, logotipā ietverto nozīmi un pieskaņotu, oriģinālu firmas stila komplektu (red.piezīme: firmas stils ir papildu pakalpojums). Šādas vizualizācijas klientam palīdz labāk izprast katra koncepta stāstu un ļauj gūt priekšstatu par to, kā konkrētais logo strādās “dzīvē”. Zemāk ieskatam mūsu radītie paraugattēli šī paša Laimes Krasti “case study” ietvaros.

Koncepts #1: Vēlējāmies radīt īpašu simboliku, kas asociētu Laimes Krastu mājas, atšķirtu tās no citām un nestu savu vēstījumu. Brieža simbolismam ir mitoloģiskas saknes, briedis agrāk uzskatīts par svētu dabas iemītnieku, kas simbolizē tīru vidi, neatkarību, enerģiju, laimi un turību.

Klikšķini uz attēliem, lai ielādētu pilnā izmērā:

firmas logo


Koncepts #2:

uzņēmuma logo


Koncepts #3:

firmas stila izstrāde


Koncepts #4: Laimes atslēdziņa

grafiskais dizains


Koncepts #5:

vizuālā identitāte


8. Solis: revīzijas (optimāls punkts)

logo processMēs vienmēr radām līdz detaļām pārdomātu darbu – katra ideja un skice tiek pārbaudīta visos iespējamos variantos līdz nonākam pie gala koncepta, tāpēc jau darba procesā strādājam ar pārliecību, ka revīzijām ir iziets cauri un tās vairs nebūs nepieciešamas. Mūsu interesēs ir garantēt 100% apmierinātību, līdz ar to cienām, ja klients tomēr lūdz izmaiņas. Šajā gadījumā tika izvēlēts koncepts nr.1 un izteikta vēlme par tā apvienojumu ar koncepta nr.6 toņu gammu. Nekādu problēmu! Konkrētais koncepts strādā vienlīdz lieliski arī šādā krāsu spektrā.


9. Solis: gala failu un vadlīniju sagatavošana

zīmola vadlīnijas

Kad klients ir veicis izvēli par fināla konceptu, lūdzam veikt apmaksas otru daļu, un sekojoši 2-3 darba dienu laikā tiek sagatavoti visi izvēlētā koncepta gala faili + profesionālas vizuālās identitātes vadlīnijas (zīmola krāsu gamma ar precīziem RGB, CMYK, PANTONE un HEX krāsu kodiem, logotipa primārās un sekundārās versijas, pieļaujamie fonu toņi, integrēšanas norādes, obligātais brīvais laukums ap logo, minimālais izmērs, lietojums ierobežota izmēra un citās standarta vidēs, fontu raksturojums, proporcijas un dažādas citas detaļas), kas ir vitāli nepieciešams vizuālās identitātes vadlīniju dokuments jebkurai kompānijai ar tālejošiem mērķiem. Šo failu esamība ļauj klientam justies droši, ka logo strādās lieliski neatkarīgi no izmantošanas vides.


10. Solis: darbs pie tālāko elementu izveides

Web dizains un programmēšana (raksta tapšanas brīdī Laimes Krastu lapa ir izstrādes stadijā):

web dizains


Brošūru, auto uzlīmju u.c. elementu dizains:

bukleta-dizains-auto-aplimesana


Baneru, reklāmplakātu un izkārtņu dizains, promo video izstrāde ar profesionālu balss ierakstu un fona mūzikas producēšanu:


Vizītkaršu, veidlapu, aplokšņu, mapju u.c. elementu dizains:


Nobeigums

Vizuālās identitātes izstrāde ir apjomīgs darbs, kas kalpo par svarīgu investīciju katra uzņēmuma darbībā un klientos rada pārliecinošu priekšstatu par augstvērtīgu kvalitāti, uzticamību un profesionalitāti.

Profesionāls logo un vizuālā identitāte nemaksā lēti, tāpēc aicinām raudzīties vērīgi uz piedāvājumiem, kas izklausās aicinoši zemā cenā un tiek izstrādāti nedēļas laikā. Pat, ja rezultāts sākotnēji apmierina un logo tiek lietots jau gadu vai vairāk, drukāts uz neskaitāmām izsniegtām vizītkartēm u.c. elementiem, finālā var nākties uzzināt, ka darbs ir plaģiāts. Vēl biežāki gadījumi – negaidīti saprast, ka logo ietver pārāk sīkas detaļas vai nedarbojas monotonā versijā, un attiecīgi nav izmantojams konkrētās vidēs reprezentācijai / reklāmai.

Vai Jums ir kādi jautājumi? Priecāsimies atbildēt!

16 thoughts on “Vizuālās identitātes izstrāde 10 soļos”

  1. Adriga komanda, šis ir superīgs raksts. Liels paldies. Mana ikdiena vairāk tiek saistīta ar soc.tīklu mārketingu, bet arī pats esmu specializējies zīmolvedībā. Strādāju gan tikai ar start-upiem un nelieliem uzņēmumiem. Grūtākais darbs ir tieši ar tiem klientiem, kuri ieciklējas uz savu gaumi un tas sāk pārņemt pašu dizainu. Nākas iziet cauri miljons revīzijām un beigās saprotu, ka tas, ko viņi vēlas vairs nav tas, kas ir atbilstošs viņu mērķauditorijai. Kā rīkojaties Jūs šādās reizēs?

    1. Paldies par jautājumu! Kā reizi cita projekta sakarā pavisam nesen atbildējām uz līdzīgu jautājumu. Atbilde ir tāda, ka mums nebūtu problēmu akli sekot visiem izteiktiem viedokļiem, bet mūsu darbs reizē ir arī izglītot klientu, lai viņš spētu nolikt malā savu vai kolēģu subjektīvu redzējumu un pieņemtu veiksmīgu lēmumu. Mēs to darām vairāk nekā 10 gadus un zinām, kas darbojas un kas nē 🙂 Ja klients neuzticas mums, tad tā ir cita lieta, ir neskaitāmas aģentūras, kurās strādā freelanceri, kas izpildīs katru klienta ideju, un logo, ļoti iespējams, tiks mainīts ik pēc pāris gadiem.

      Logo dizains nav jautājums par to, kas kādam patīk vai nepatīk, bet par to, kas strādā. Lai logo strādātu (un strādātu ilglaicīgi), tam jābūt vienkāršam, viegli pielietojamam un atšķirīgam no konkurentiem. Tie ir faktori, kas ļaus logotipam iesēsties klientu atmiņā un asociēt to ar konkrēto uzņēmumu. Nereti klientiem atgādinām, ka logo pats par sevi nav zīmola galvenais marketinga un komunikācijas elements. To veicinās visi pārējie punkti, tai skaitā eleganta un mūsdienīga mājas lapa, firmas stils, reklāmas materiālu dizains – tas viss ir vienots kopums, kur kvalitatīvs un profesionāls logo dizains ir galvenais stūrakmens.

  2. neesmu ar dizainu saistīta, bet bija patīkami lasīt. ielieku treknu grāmatzīmi, kad būs vajadzība pēc logo savam uzņēmumam

  3. Labs raksts, thumbs up! Šis pieļauju ir viens no informatīvākajiem poustiem, kādu pēdējā laikā esmu lasījis saistībā ar dizaina radīšanas procesu. Piekrītu, ka svarīgs punkts ir tieši koncepts & stāsts, sauc kā gribi.

    1. Sirsnīgi pateicamies! Šādi ilustratīvi ieskati dizaineru darbā ir maz, tas arī iemesls, kāpēc publicējām. Veiksmīgi!

  4. A Swedish friend of mine led me to your site. Even though I do not speak Latvian, this is a very insightful post and the step by step images clearly explain the process of how a professional identity is created. May I use this material for my blog? Is there any translation available? Thank you AD RIGA!

  5. ir redzams kāpēc nemaksāja 200 😀 ir labs..kur var redzēt vēl darbus..? man ir kokapstrādes uzņēmums kuram nepieciešams logo

  6. Atradu šo lapu, meklējot reklāmas aģentūras, jo bija vajadzība pēc vizītkaršu dizaina un video rullīša, bet tagad ir vēlme pasūtīt ‘pilnu komplektu’. Ļooooti patīk tas, ko esat uzdizainējuši laimes krastiem :))))

  7. mums ir mebelju un interjera firma esoshais logo ir no 2004 gada,, nepiecieshams kautkas jauns un musdienigs, ljoti gribetu ko lidzigu, jusu darbs ir profesionals.sakiet ludzu ka var sazinaties!

  8. Jauks raksts.. vizuālie piemēri tiešām tīri un precīzi. Strādāju lielā vācu aģentūrā un reizēm saskaros ar klientiem, kas dizainu redz kā fiksu tukšu bildīti, kas paņem minūtes 5-10, ja reiz profiņš 🙂 Jūsu dizaini ir latiņa, uz kuru tiekties. Uzmetu aci šad tad portfolio, redzu Jūsu kvalitāti un līmeni. Paldies par rakstiņu!

  9. Apsveicams raksts , kas atspoguļo to darbu par kuru klienta maksā. Tiešām, savā dizainera praksē ir nācies saskarties ar pilnīgu tumsonību no pasūtītāju puses vai vēl ļaunāk – es maksāju un es pasūtu mūziku. Piekrītu , ka pasūtītājs ir jāizglīto.Tādai vajadzētu būt jebkura profesionāļa misijai, ja jau esi ieguvis atticīgu izglītību un ilggadēju pieredzi. Varbūt ne vienmēr ir uzskatāmi redzams tapšanas process , jo tas var notikt arī galvā, bez palīglīdzekļiem un tikai tad, kad ir vairāk vai mazāk vizualizējies iztēlē, to mēģināt attēlot uz papīra vai datorā. Reizēm visneticamākās lietas vai to formas uzvedina uz ideju kā veidot dizainu. Kā lai pasūtītājam attēlo to , kas notiek viņam neredzot un ka tu strādā arī ejot pa ielu vai darot ko pilnīgi nesaistītu ar viņa pasūtījumu…? Mācību un pieredzes gūšanas laikā radītie “mehānismiņi” strādā dežurrežimā un ieslēdzas tikko parādās noderīgs impulss. Lai Jums veicas!!!

    1. Tieši tā, labam un pret darbu atbilīgam dizaineram radošs izstrādes process galvā norit 24/7, un lieliska koncepta skice ne vienmēr rodas vai attīstās, sēžot pie baltas lapas. Tas pats attiecās par fināla rezultātu – izstrāde datorgrafikā var paņemt niecīgu laiku, bet koncepta bāze un ceļš līdz tai radies vairāku dienu vai pat nedēļu garumā, slīpējot un līdz detaļai pārdomājot katru niansi. Liels paldies par papildinājumu, Egil!

Komentārs

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti *