ENG / LAT
×

Logo Izveide – 8 Galvenie Noteikumi

logo izveide

Logo izveide un logo dizaina pamatprincipi ir apjomīgas grāmatas cienīga tēma, bet, aprakstot to pavisam īsi: profesionāls logo rada uzticību zīmolam un sniedz iespaidu par augstvērtīgu kvalitāti. Cilvēki ir īpaši vizuālas būtnes, un realitātē mēs tomēr skatām vīru pēc cepures.

Internetā atrodamas neskaitāmas kompānijas, kas piedāvā logo izveidi, tomēr, kā izvēlēties īsto un kā pārliecināties, ka saņemtais rezultāts būs profesionāls? Kā izvairīties no situācijām, kurās nākas uzzināt, ka logo nebūs iespējams izšūt uz formas tērpiem, jo tas satur pārāk sīkās detaļas vai tas nav iegravējams uz biroja durvju plāksnes tikai tāpēc, ka nedarbojas vienā krāsā?

Arī augstas dizaina izmaksas negarantē kvalitāti, tāpēc esam radījuši īsu rakstu ar vizuāliem piemēriem, lai variet paturēt tos prātā, strādājot ar Jūsu izvēlēto dizaina aģentūru vai grafisko mākslinieku, kam uzticēsiet sava zīmola logo izveidi.


1. Darbojas vienā krāsā

logo izstrāde

slikts logo dizains

Logotipam IR (!) jādarbojas vienā krāsā. Pretējā gadījumā logo izveide var izrādīties bezvērtīga. Uzskaitīsim vien dažus konkrētus piemērus: lāzergravēšana uz metāla durvju plāksnes, pildspalvām vai citiem promo produktiem; zelta, sudraba vai citu krāsu folijspiede uz vizītkartēm, firmas stila elementiem; izgriezti / izlāzerēti logo uz dažāda veida iepakojumiem; gravējumi koka priekšmetos (īpašas kārbas, kastītes u.c.); karstā vaska zīmogi izteiksmīgu aplokšņu aizdarei vai cenu birkām; visiem zināmie standarta vienas krāsas zīmogi ar uzņēmuma logo; pilsētvides noteikumi (vecpilsētās, kultūrvēsturiskās un citās īpašu nozīmju vietās bieži ir aizliegts izmantot krāsas fasāžu reklāmās, veikalu un biroju nosaukumu plāksnēs); konkrētu gadījumu noteikumi (Jums var tik lūgts iesniegt tikai vienas krāsas logo konkrētām TV stacijām, interneta vai laikrakstu reklāmām, dažādiem pasākumiem); neskaitāmas tipogrāfijas situācijas.


2. Vienkāršs un viegli adaptējams

profesionāls logo dizains

nekvalitatīvs logo

Kā reiz sacīja Alberts Einšteins: “Vienkāršība ir ģenialitātes augstākā forma.” Svarīgi saprast, ka vienkāršs nenozīmē parasts vai mazvērtīgs. Vienkāršība ir viens no vissvarīgākajiem logo dizaina pamatprincipiem. Ikviens no zināmiem ikoniskiem logo ir vienkāršs: Apple, McDonald’s, Amazon, Nike, Google, Twitter, Laima, u.c. Vienkāršs logo dizains ievērojami veicina atpazīstamību, viegli paliek atmiņā un, jo īpaši svarīgi, tas ir viegli adaptējams un funkcionējošs jebkurai izmantošanas situācijai.


3. Neietver sīkas detaļas

labs vs slikts logo

Logo izveide, kuras rezultātā dizains satur pārāk sīkas detaļas, rada problēmas logo izmantošanai mazos izmēros vai padara to pilnībā nelietojamu un nesalasāmu.


4. Atbilstošs burtveidols

good vs bad logo

Logo dizainu bieži sabojā nepiemērots burtveidols (fonts). Burtveidolam ir jābūt harmonijā ar logo simboliku, un teju bez izņēmumiem – tas nedrīkst konkurēt par uzmanību. Comic Sans, Papyrus, Algerian, Good Times, Arial un neoficiāls saraksts ar vismaz 50 citiem pasaulē zināmiem pārmērīgi izmantotiem burtveidoliem visbiežāk ir raksturīga izvēle amatieru dizaineru starpā.


5. Neviens vai maksimāli maz īpašo efektu

great vs awful logo

Filtri un īpašie efekti (special FX) nenoliedzami vienmēr ir skanējuši moderni, bet ierasti tiek izmantoti nepieredzējušu dizaineru darbā, lai kompensētu to, kas dizainā trūkst. Šādu logo autoram var šķist, ka efekti liecina par prasmēm un programmatūras zināšanām, tomēr tas nepalīdz sniegt klientam kvalitatīvu rezultātu, kas pildīs savas funkcijas. Less is more jeb mazāk nozīmē vairāk, tāpēc pie tā arī vēlams palikt.


6. Profesionāla dizainera izstrādāts

high vs low quality logo design

Īpaši, ja logo ietver ilustrācijas. Profesionāls grafiskais dizainers reizē ir profesionāls Mākslinieks, kurš dabiski un patiesi izprot proporcijas, kompozīciju un ir spējīgs radīt oriģinālu mākslas darbu.


7. Atbilstošs uzņēmuma tēlam

professional vs amateur logo

Šis ir īpaši svarīgs logo izstrādes pamatnoteikums. Logo reprezentē zīmola tēlu. Tas neuzliek obligātu nosacījumu logo dizainā ietvert visas uzņēmuma vai zīmola vērtības, tomēr tam ir jākalpo, kā atpazīstamības zīmei un pirmajam priekšstata veidotājam. Ja piemērā redzamais zīmols “Harmony Riders” būtu rotaļlietu veikals vai pat augstas kvalitātes hostinga pakalpojumu sniedzējs, kas komunikācijā ar klientiem ir paredzējis būt izteikti atvērts, draudzīgs un jautrs, tad smaidošā zebras seja šeit varētu būt arī pilnībā piemērota izvēle! Viss atkarīgs no tā, kā vēlaties sevi pozicionēt, un tas attiecīgi jāatspoguļo logo raksturā.


8. Oriģināls un atmiņā paliekošs

logo design

Nešaubīgi – var pastāvēt neskaitāmi logotipi, kas saistīti tieši ar Jūsu zīmola specifiku vai uzņēmuma darbības sfēru, un varbūt kādas no dizaina detaļām var netiešā veidā radīt asociācijas arī ar Jūsu vizuālo identitāti, bet izstrādāt logo, kas ir acīmredzami līdzīgs citiem (jo īpaši konkurentiem), nekad nav laba ideja. Pat nerunājot par autortiesību problēmām, potenciālie klienti Jūsu kompāniju var neviļus sajaukt ar citām vai vienkārši nespēt paturēt to prātā, iegaumēt un atšķirt, arī redzot reklāmā pēc gada. Aplūkojiet augstāk redzamo piemēru – konkrētajā sfērā ir skaidri redzami izveidojusies klišeja – “Mūsu logo izskatīsies kvalitatīvs, ja izmantosim trīs vai vairāk zirgu siluetus, kas skrien un lec pāri burtiem.” Jūsu logo dizainam ir jāspēj izcelties konkurentu starpā, un, ja papildus tam, logo atspoguļo arī zīmola vērtības vai pat apslēptu nozīmi – tas ir pēdējais, bet ne mazāk svarīgais noteikums profesionāla logo izstrādē. Nebaidieties būt atšķirīgi!

Raksta tapšanā izmantojām rediģētu mūsu radīto darbu klientam “Laimīgais Pakavs”. Šis un citi mūsu darbi aplūkojami, spiežot šeit.


Iepazīstieties, kā logo izveide un vizuālā identitāte top radošajā aģentūrā AD RIGA.

3 thoughts on “Logo Izveide – 8 Galvenie Noteikumi”

  1. Ļoti novērtēju gan trāpīgos piemērus, gan to ka kāds veido šādus rakstus :)) #Otrais punkts ir kā naglai uz galvas! Esmu saistīts ar reklāmas lauciņu un VIEGLI ADAPTĒJAMS būtu jābūt vienai no tām raksturojošajām pozīcijām, kas līgumā ar sarkanu marķieri dizaineriem jāapsola klientam!

  2. Logo ļoti skaists, teicama doma, ko esat ielikuši. Patīk arī piemēri, viegli saprast kas ir kas. Ne retums nācies redzēt itkā lielas firmas, bet logo nu nekādi. Interesanti, ka tas bieži korelē arī ar mājas lapu. Logo slikts = lapa tāda pati. Kā nu kuram, bet man tas uzreiz ir “signāls”, ka kvalitātei pašiem nauda nepietika, kāpēc lai es viņu produktam uzticētos? Retorisks jautājums. Foršs raksts! Keep up the good work!

Komentārs